Creative Skills

  • – HTML/CSS, specialization in optimizing HTML for best view cross-platform
  • – Enhancing deliverability/accesibility of emails and pages
  • – Guarding Brand identity throughout the process
  • – Making new graphic materials as projects develop
  • – Broad interest in Data management, privacy and user profiling
  • – A high empathy level, loves making prototypes


Software Skills

  • – Adobe: Photoshop, Illustrator, Indesign;
  • – Invision: handy online app for Interaction Design;
  • – Selligent: Email CRM tool;
  • – WordPress: Web CRM tool;
Thrives in a fast-paced and demanding environment, possess a high level of intellectual curiosity, and demonstrates strong judgment in the face of ambiguity. An agile, goal-oriented personality, driven to succeed and always up for a challenge!

Open CV in PDF format



Projects

UX-Design/Front-end
Campaign Developer
Een grote klant van ons heeft branding, kwaliteit en delivery van de email hoog staan. Wij verzorgen voor hun onder andere leuke acties zoals Moederdag voor loyale klanten met een persoonlijke voucher code. Mijn rol hierin is het bouwen van de email in HTML, geschikt voor alle browsers en devices. Het inrichten van het data model en de campagnes, zodat de juiste persoon de juiste code ontvangt en dat alles veilig word doorgegeven.
Interaction designer
Naast email campagnes maken we ook contact modules voor de klanten. In dit voorbeeld kan men een auto uitkiezen waarvan gebruikers meer informatie willen hebben dit kan met terug bel verzoek, mail en of chat contact. Wij valideren alle data en sturen online of offline productie punten aan. bijv. call centra, dealers, print bedrijven en marketeers. Mijn rol hierin is het maken van mock-ups, het bouwen van de pagina’s in HTML en CSS (cross-platform), het uitknippen van de auto’s en overige grafische toepassingen die buiten de huisstijl vallen. Het bouwen van inlog pagina’s, overzichtspagina’s en formulieren.



Templates bouwen
Sommige klanten van ons willen graag met hun marketing team zelf aan de knoppen zitten. Voor deze klanten maken we een aantal benodigde templates en aan de hand van voor gedefinieerde velden en afvragingen kan marketing zelfstandig content blokken aanmaken en emails opbouwen. Mijn rol hierin is het vastleggen van de businessruling aan de hand van klant gesprekken en op basis hiervan het bouwen van een white label template. Daarnaast vertaal ik de techniek voor de marketeers door het maken van toegankelijke handleidingen en interfaces.



Onderzoekende rol
Andere klanten hebben geen idee hoe zij hun doelen kunnen bereiken. Wij gaan dan even met hun zitten om te praten over wie ze zijn en hoe wij hun kunnen helpen. Naast het mee kijken naar wat ze doen, proberen we het zoveel mogelijk te ervaren door middel van gesprekken en video opnames van hun bewegingen over het scherm. Samen met een team brainstormen we erop los, mijn taak is om alle informatie inzichtelijk te maken en om te zetten naar een huisstijl, mockups en een HTML prototype die op gepakt kan worden voor verdere development, het zoeken van geschikt beeld materiaal of het maken van een nieuw iconen set.



Naar Portfolio
Naar UX blog




History Employment




Spider-Design.nl – Freelance Design

Since 2011 Making WordPress themes, illustrations, graphics and more…



DM-Interface – E-mail Campaign Developer

2015 – 2019 Developing and sending out personified e-mail campaigns and building contact modules in Selligent for big brands. Front and back -end development.


Rapidsugar – Selligent Front-end Developer

2008 – 2011 Building responsive templates for email marketing campaigns


Karin van de Kuilen
info @ spider-design.nl
Linkedin.com/in/karinvandekuilen | Instagram.com/Metztligen
             
Top